Onsdag 11. november kl. 09.00-10.00 holder partene i staten et webinar om hjemmekontor for statsansatte. Sett av tiden! 
Meld deg på webinaret!

Program:

  • Velkommen og kort introduksjon til dagens agenda
    v/ Marianne Kringlebotn, Forhandlingssjef i Econa – Akademikerne
  • Pandemien og departementenes ansvar for egen sektor (sektorprinsippet)
    v/ Gisle Norheim, statens personaldirektør, Kommunal- og moderniseringsdepartementet
  • Da statsforvaltningen flyttet hjem
    Statsansatte er kjent for å ha høyt jobbengasjement. Hvordan påvirket det vår måte å jobbe på da samfunnsoppdraget brått skulle løses fra kjøkkenbordet? Innlegget er blant annet inspirert av en undersøkelse gjort av DFØ. Du kan lese rapporten om undersøkelsen her.
    v/ Marianne K. Sørtømme, seniorrådgiver, Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
  • Med jobben på hjemmebane: Hvordan lykkes med hjemmekontor?
    Patentstyret deler sine erfaringer etter åtte måneder med hjemmekontor og reflekterer rundt veien videre.
    v/ Marianne Rørvik, avdelingsdirektør for Virksomhetsstyring og Lars Espen Sæhle, seksjonssjef for HR. Begge Patentstyret
  • Konsekvenser av covid-19 for arbeidsmiljø og helse - med spesielt fokus på «hjemmearbeid»
    Potensielle konsekvenser vil bli diskutert og belyst basert på allerede etablert kunnskap om psykososialt/organisatorisk arbeidsmiljø og helse (for eksempel om organisasjonsendring, digitalisering, fjernarbeid/fjernledelse, sosial samhandling på arbeidsplassen, etc.).
    v/ Live Bakke Finne, forsker, Statens Arbeidsmiljøinstitutt (STAMI)