Hurtiglenker

Søk

Du er her:

Kommunikasjonskurs i Trondheim

- Hvilke ord fenger vår oppmerksomhet og hvilke ord drukner i mengden? Kristian Brustad, leder i LO Media Kommunikasjon startet kurset med å vise både gode og mindre vellykkede formuleringer fra ulike nettsteder, aviser og plakater.

Kommunikasjon, retorikk og bruk av sosiale medier
Martine Storvik, Morten André Stokke, Mike Antonsen, Kjell Løndal, Hilde Furnes Johannessen og Camilla Beck jobber med ord og budskap

En vanlig felle å gå i er at budskapet vi ønsker å formidle kommer for langt nede i teksten. En annen felle er bruk av spesielle ord og uttrykk, såkalt stammespråk. Tydelig budskap for avsenderen, men uforståelig for mottakeren.

28 medlemmer og tillitsvalgte meldte seg til LO Stats kurs Kommunikasjon, retorikk og bruk av sosiale medier som arrangeres i Trondheim 6 og 7. april. – Det er viktig for oss at tillitsvalgte behersker både språk og de nye informasjonskanaler, sier distriktssekretær Lars Buenget Børseth. – Valg av ord og valg av formidlingskanal er avgjørende for om målgruppen fatter interesse for budskapet. Gjennom dette kurset vil vi gi deltakerne både lure tips og lære dem å unngå de vanligste fellene, sier han. 

Kursdeltakerne får også rikelig anledning til å prøve seg i praksis.

LO Stat
Møllergata 10
0179 Oslo

Telefon: 23 06 83 00

lostat@lostat.no

 

 

Innhold:
Stein Erik Syrstad
stein.syrstad@lostat.no

Teknisk:
Heidi Kvalø Engelund
heidi@lomedia.no